vrijdag 4 augustus 2017

Moederdagcadeau 1ste leerjaar

Dit jaar stond ik tijdens moederdag in het eerste leerjaar. 
Ik had doorheen de jaren al heel wat houten sigarenkistjes verzameld en besloot om daar een moederdagcadeau mee te maken.

Thuis knipte ik heel wat cd's in stukjes, zodat ik kleine mozaïektegels bekwam. Dat deed ik met een goede, grote schaar.

Ik haalde in de action muurvuller. De sigarenkistjes werden bekleefd met dubbelzijdig kleefband. 
De leerlingen konden zelfstandig de spiegelstukjes aanbrengen op het dubbelzijdig kleefband.
Ze moesten erop letten dat de stukjes niet te ver, maar ook niet te dicht gekleefd werden.


Daarna konden de leerlingen met een dun penseel muurvuller aanbrengen tussen de stukjes, een precisiewerkje!
Een dag goed laten drogen en de volgende dag het deksel van de doos opblinken met een vochtig doekje. 

De zijkant van het doosje werd eenvoudig versierd met lint uit de action. De leerlingen konden kiezen welk lint ze wilden. 

We schreven een gedichtje voor mama en dat kleefden we aan de binnenkant van de doos. 

Er moest natuurlijk nog een cadeautje in ons juwelenkistje. Ik had thuis nog grote vloten liggen in metaal. Ik besloot om deze vloten te laten versieren  met nagellak. De leerlingen kwamen telkens per 2 aan de instructietafel zitten en kregen de kans om hun rondje te versieren zoals zij wilden: één kleur, verschillende kleuren, patronen,....  Alles kon en alles mag!

De vloot aan een katoenen draad vast maken, een knoopje in en ze hadden een mooie ketting voor mama!

Daarna nog alles inpakken, de leerlingen waren trots en de mama's waren blij!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten