donderdag 10 augustus 2017

Tussendoortjeskoffer

Mijn tussendoortjeskoffer is af! 




Ik maakte een boekje met allerlei tussendoortjes. Ze kregen een cijfer van 1 tot en met 50. Mijn eerst plan was om zo'n klein bingo-molentje te gebruiken, maar helaas heb ik dat niet gevonden. Of toch niet betaalbaar... 

Daarom kocht ik bij Decathlon 50 ping pong ballen. Ze stonden aan 14.99 voor 72 ballen.   (klik op de vorgie zin om naar de site te gaan) Ik had nog een kortingsbon van 12 euro bij elkaar gefietst in de maand juli, dus werden het wel heel goedkope balletjes.

Met cijferstickers voorzag ik alle ballen van een cijfer. Er is ook één balletje voorzien van een monstertje. Wanneer deze bal genomen wordt, mag de leerling zelf een nummer kiezen. Alle balletjes zitten in één doos, samen met het extra materiaal. 











Telkens het tijd is voor een tussendoortje, mag een leerling een balletje nemen uit de doos. Daarna zoekt hij/zij het bijhorende spel op in het boekje.

Eventueel wordt het benodigde materiaal erbij gehaald, zodat we het tussendoortje kunnen uitvoeren.





Het bestand van de tussendoortjes graag ontvangen? Laat dan in een reactie je mailadres na.





De extra materialen die in mijn koffer zitten: 
  • woorden om te rijmen
  • bingovelden (gelamineerd, zodat er met whitebordstift opgeschreven kan worden) De bingokaarten maakte ik via deze website: handig
  • 2x een reeks gevoelenskaarten (klikken voor bestand!)
  • verschillende afbeeldingen in volgende thema's: gevoelens, bewegen, personages, plaatsen en voorwerpen
  • pareltjes met het alfabet
  • een kleine bal
De andere materialen zijn standaard materialen die je in elke klas terugvindt. 





22 opmerkingen:

  1. Beste,
    Is het mogelijk om het bestand van de tussendoortjes te ontvangen?
    Alvast heel erg bedankt op voorhand!
    Groetjes,
    Juf Fien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag juf Fien

      Zeer zeker, als je me een e-mail geeft, dan stuur ik het door,

      groetjes

      Verwijderen
  2. Beste,
    Zou ik ook het bestand met tussendoortjes mogen? Zou ik goed kunnen gebruiken tijdens stage's.

    Groetjes (bijna) juf Morien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo juf (misschien ondertussen wel al?) Morien,

      Ik zie nu pas je reactie. Indien je ze nog kan gebruiken, laat gerust een mailadres achter, dan stuur ik ze op.
      groetjes

      Verwijderen
  3. Hey,
    Blij dat ik je website heb ontdekt. Er staan heel veel zaken op die ik ook wel kan gebruiken. Tussendoortjes gebruik ik ook al in de klas dus ben wel eens benieuwd welke jij allemaal gebruikt dan kan ik er misschien wat nieuwe aan toevoegen. Wil je mij a.u.b. ook het documentje bezorgen? Je mag dit mailen naar bilitis_cauwenberghs@hotmail.com Merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Annelies,
    Tussendoortjes verder uit werken staat deze vakantie op mijn planning. Het is altijd fijn als je eens kan piepen en inspiratie opdoen bij andere collega's.
    Zou je je tussendoortjes eventueel willen delen?
    Alvast hartelijk bedankt.
    Groetjes Lien
    lienwandelseck@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Annelies,
    dit is mijn derde jaar in het onderwijs en ik sta voor het eerst in het derde leerjaar (ttz ik heb voor het eerst een klas, tot nu toe deed ik zorg). Ik heb deze vakantie al heel veel op mijn computer van alles opgezocht. Maar wat ben ik blij dat ik jou site gevonden heb. Heel overzichtelijk. Kan je mij de tussendoortjes delen? Mocht je nog andere tips voor mij hebben voor het derde leerjaar, dan hoor ik het graag. Heel erg bedankt. Vele groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste, als je mij een mailadres bezorgt, dan mail ik het door.
      Voor mij is het komende jaar voor het eerste een derde-vierde leerjaar.
      Misschien kunnen we het een en ander uitwisselen?
      groetjes

      Verwijderen
  6. Hallo, ik ben bezig aan tussendoortjes op te lijsten die ik al doe, enkele nieuwe zijn welkom, uw bundel zou ik graag eens inkijken ter inspiratie. Ik sta in het derde leerjaar, indien ik jou nog met iets kan helpen vraag gerust, groetjes en alvast bedankt ! Juf Evie (evie.adams@outlook.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoihoi,
    Zou ik ook het bestand met tussendoortjes mogen (jufkimooms@gmail.com) ? Ze zien er super uit!

    Groet,
    Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo, zou ik dit bestand aub ook mogen gebruiken?
    Alvast bedankt !

    Email is iris.laporte@blijdhove.be

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beste,

    Zou ik dit bestand ook mogen gebruiken alstublieft?
    Alvast bedankt!

    sara.de.nutte@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey,
    Ik ben benieuwd welke tussendoortjes jij allemaal gebruikt!

    Mijn e-mail: jorienmartin70@hotmail.com

    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoihoi,
    Zou ik ook het bestand met tussendoortjes mogen (kimber.cathoir@gmail.com) ? Ze zien er super uit!

    Groet,
    Kimber

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag Annelies
    Ik zou het heel fijn vinden als ik ook gebruik kan maken van dit leuke tussendoortjes bestand!
    Bedankt alvast!
    katelijne.beerten@hotmail.com
    Katelijne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo, zou ik ook het bestandje met tussendoortjes mogen ontvangen? dit mag verstuurd worden naar azarkan26@hotmail.com.

    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen