woensdag 2 augustus 2017

Uilenklas: materialen om te gebruiken!

Binnenkort heb ik mijn eigen uilenklas, dus ben ik volop bezig met het ontwerpen van materialen om in mijn klas te gebruiken. 

Ik heb een half takenbord (het hout ontbreekt momenteel nog), een geluidsmeter, een daglijn, kalenderbord, ... gemaakt. 


Kalender

De kalender maakte in het Nederlands en Frans, omdat ik in een vijfde leerjaar zal staan. De volledige kalender is gemaakt uit restjes hout 

De kaartjes kleven telkens vast met velcro, zodat ze gemakkelijk verwisseld kunnen worden.
 

Takenbord

Mijn takenbord is geïnspireerd op een Iphone/Ipad. Het hout is momenteel nog te kort, maar dat komt nog. 
De taaBkjes zullen hoogstwaarschijnlijk nog met enkele taakjes uitgebreid worden. 

De taakjes en de batterij/naam kun je in dit en dit document downloaden.
De cijfers met klasnummers van de leerlingen kun je hier donwloaden. Ik maakte er telkens nog een takje bij en kleefde daar een houten uiltje op. 

Geluidsmeter

De geluidsmeter maakte ik ook in thema uiltjes. Het is een combinatie van verschillende ideetjes die ik vond op pinterest. 
Ik maakte de verschillende kaartjes aan elkaar vast met behulp van kleine metalen ringetjes, die gebruikt worden als slotje voor halskettingen.


Het document kun je hier downloaden.











Werkkaarten

De beertjes van Meichenbaum kent iedereen wel. Ik maakte ze in uilenvorm. Ik maakte ze in 2 versies: één waar ze alle vier op één pagina staan, de andere 1 uil per blad. 

Ze zijn hier te downloaden. 




Dagritmekaarten


Een dagoverzicht kan ook niet ontbreken. Daarom maakte ik via de app Picto Selecter leuke en duidelijke dagritmekaarten. 
Mijn kaarten zijn hier te downloaden. 


Verjaardagskaart

Om wat in het thema te blijven van mijn takenbord, koos ik ervoor om een feestboek te voorzien bij de verjaardagen van de leerlingen. Het is precies een bord van Facebook, maar dan op papier. 


5 opmerkingen:

  1. Hallo Annelies,

    Wat een super knappe materialen!
    Ik sta vanaf volgend schooljaar in het de leerjaar en vind je takenbord en kalender wel interessant. Ik probeerde het al via de link, maar dan moet ik toestemming vragen via google drive.
    Zou je het zien zitten om de documenten met mij te delen? jufinge@klaproos-school.be

    Erg bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik snap niet wat er gebeurd is met Google.. Blijkbaar kunnen jullie amper een document openen nog. Ik stuur een mailtje!

      Verwijderen
    2. Heel erg bedankt voor je mailtje!

      Verwijderen
  2. Stefanie Oosterbos6 juli 2022 om 21:13

    Dag Annelies,
    Zou je mij de kalender ook willen mailen? stefanie.oosterbos@degeluksvogel.school
    Alvast bedankt, het is heel mooi materiaal!

    BeantwoordenVerwijderen