zaterdag 17 maart 2018

Axenroos: een zelfgemaakt spel.

Op mijn school wordt er heel sterk gewerkt rond de axenroos. Per maand worden er in iedere klas een dier uitgewerkt. 
Ik maakte een spelbord voor een les in mijn klas. Het is een les waarbij we rond de verschillende dieren zullen werken die al aan bod gekomen zijn dit jaar. 

Er wordt dus gegooid met een dobbelsteen. Je gaat met je pion het aantal ogen vooruit. 

  • Kom je op een dier uit de axenroos, dan neem je een kaartje van de dierenstapel met dat dier erop. 
  • Kom je op een vraagteken, dan neem je een blanco kaartje. 
  • Kom je op een leeg hokje, dan gebeurt er niets.
Het spel heeft eigenlijk geen winnaar. Het is de bedoeling dat er allerlei doe-activiteiten worden gedaan rond de verschillende axen. 
Ik ben alvast benieuwd wat de leerlingen ervan zullen vinden binnenkort!




Het spelbord kun je hier downloaden. Ik maakte al enkele opdrachtenkaartjes, deze serie zal nog worden uitgebreid. Volg daarvoor mijn blog. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten